Wij hebben een leerwerktraject ontwikkeld, gericht op taal en op integratie in de Nederlandse werksituatie en samenleving, met taalmaatjes en een maatschappelijke stage gericht op statushouders van 27 jaar en ouder . Na de selectie volgen deelnemers een praktijkopleiding (5-9 weken) en stromen zij binnen 2-3 weken uit naar werk. Dit kan zijn in de bouw- , infra-, installatie of metaalsector of scheepvaartbranche.

Het mes snijdt aan 2 kanten: de behoefte aan handen in deze sectoren kan hiermee ingevuld worden en deze mede-landers kunnen werkelijk integreren en uit de bijstand raken.  De besparing op bijstandskosten als onze doelgroep uit de bijstand raakt is 1,7 miljard per jaar!

Wij hebben een programma ontwikkeld, gericht op taalverwerving, integratie, een vak leren en arbeidsmatching waarin:

Wij regelen de financiering van het gehele traject en ontzorgen de gemeenten en werkgevers. Wij richten ons op sectoren waar een tekort is aan medewerkers: de bouw en infra, metaal, installatie-branche, logistiek (distributie) en horeca.

Wij werken in de regio’s Groot-Amsterdam, West-Friesland, Zaanstreek-Waterland, gemeentes in de regio van Amsterdam en in de Randstad voor o.a. werkgevers Ymere, Rochdale, Eigen Haard, KBK-bouw, HSB, Van Wijk vgo, Qbuild, BAM en de Coogh.

Wij starten doorlopend met nieuwe groepen voor de bouw- en infra-sector : timmeren (mutatie en nieuwbouw), loodgieter/monteur sanitaire ruimtes en Techniek (GWW, laag- en middenspanning). Voor de scheepsbouw start een opleiding scheepsmetaalbewerker.

ONDERSTEUN ONS

Momenteel telt Nederland ongeveer 72.000 mannelijk statushouders van 27 jaar en ouder. Maar liefst 70% daarvan zit in de bijstand. Help ons om voor hen een geschikte baan te vinden!

Lesmateriaal

Duurzame waterfles