Visie

Onze visie is dat de taal beheersen en aan het werk gaan de beste garantie is voor inburgeren.

Wij doen dit door:

• een duaal traject aan te bieden, een hoge lesfrekwentie in combinatie met taalmaatjes en een maatschappelijke stage, alsmede vakkennis beoefenen in leer(werk)situaties in combinatie met een werkstage in groepen van 16 statushouders.
  • vakopleiding op eigen niveau te laten volgen, in de bouw-, infra-, metaalsector of installatiebranche. Een praktijkopleiding gekoppeld aan een werkstage met een werkmaatje, en na 6-9 maanden aan het werk bij een door ons geselecteerde werkgever. Tijdens 12 maanden5 dienstverband wordt de praktijkopleiding vervolgd.
  • samenwerking met ketenpartners bij de invulling van het traject. Wij creeëren draagvlak door samen te werken met de gemeente (klant-/case-managers), branche-opleidingsinstituten, (vertegenwoordigers van) lokale werkgevers tijdens het gehele proces en de overdrachtsmomenten.

Stichting de Nieuwe Buren voert de regie-rol. Wij schakelen professionals in, zoals een assessmentbureau, taaldocenten, praktijkdocenten en organiseren het traject.